Monday 22 July 2013

Iubesc vara si dulceata!!! Facem dulceata din pepene verde?!

Vara e anotimpul meu preferat si anume pentru culorile sale atragatoare,aromele imbietoare si toate bunataturile care rasfata gustul nostru)  Deoarece toti avem tendinta sa pastram ceva din timpurile placute noua, eu am hotarit sa "pun la pastrare" o mama de pepene verde de 7 kg, gustos,frumos si socos))) Si pentru ca nu prea iubesc sa stau cu zilele la bucatarile pina a vedea(gusta) rezultatul,am hotarit sa folosesc un praf special pentru dulceturi, se numeste Gelfix 2 in1, unde pentru 1 kg de fructe se foloseste 0,5 kg zahar.
Dar nu am urmat exact receta de pe plic, ci am improvizat un pic. Ne-am distrat impreuna cu copiii,am gatit si am fotografiat,iar rezultatul sper sa prinda bine cuiva) Am mincat noi cit am putut din aceasta minune a naturii,dar totusi era sa se piarda frumusetea de poama,deaceea am hotarit sa facem dulceata si din miez si din coaja) Aventura incepe!
Avem nevoie de (date pentru 1 kg de miez sau coaja)
1 kg miez sau coji de pepene verde
500-600 gr zahar (dupa gust)
jumatate de lamiie
jumatate betisor de scortisoara ( pe care il scot dupa citeva min. de fierbere,dar daca va place aroma ei mai intensiva il lasa-ti cit doriti)
1 pachetel zahar vanilat
1 plic de Gelfix
2 linguriti-  bicarbonat de sodiu(pentru coji)



 La coaja se curata stratul cel verde inchis.
Miezul se taie bucatele.
 Cojile le maruntim cubulete(rabdarea pentru cubulete s-a terminat repede si a inceput freeform))
 Feliem lamiia. Spalam bine betisoarele de scortisoara.
 Cojile taiate le punem intr-un vas cu apa rece si bicarbonat de sodiu. Aceasta procedura le va permite sa ramina mai tari chiar si dupa fierbere. Important! Dupa aceasta ele se spala in 3-4 ape!
Eu refer sterilizarea in cuptorul cu microunde (capacile le sterilizam classic - prin fierbere). Turnam apa pe jumate in borcane si le punem pe 8-10 min.
 Punem miezul,lamiia si betisorul de scortisoara in cratita,turnam deasupra amestecul din 2 linguri de zahar si gelfix-ul(mai detaliat puteti citi instructia lui) amestecam bine si punem la foc mic,cind incepe a fierbe adaugam restul zaharului,iarasi amestecam,facem focul mediu.Dupa instructie se fierbe 3-4 minute,dar eu prefer sa vad starea dulcetii, aceasta avea foarte mult suc si am fiert-o pina cind m-a aranjat cantitatea de suc ramasa, in jur de 10-15 min.In tot acest rastimp se ia spuma pentru a conferi dulcetii o mai mare transparenta.
Cu cojile procedam aproximativ la fel,doar ca la ambele etape le fierb mai mult timp.La prima etapa 10 min. la a doua in jur de 20 min.
Ei si cum eu fara suporterii mei,Gabi si Sandu m-au incurcat sustinut moral si-mi mai incilceau dadeau o mina de ajutor la nevoie!))
Miezul gata sa astepte iarna)
 Dupa ce ati terminat etapa de fierbere,turnati frumusetea de dulceata in borcanele uscate, sigilati-le si puneti-le la caldut sub prosop cu poponetile in sus))  Mare pacat ca cind am terminat de "vrajit" s-a dus si soarele si nu va pot reda transparenta dulceturilor((  Dar si asa arata apetisant, e gustoasa si aromata mmmm!!!
si cojile deasmeni) La gust seamana cu marmelada)

Deoarece nu sunt eu mare profi in ale proportiilor mi-a ramas cite putina dulceata de ambele feluri si am unit-o intr-un borcanas mic pentru "acum" , spre bucuria copiilor)) S-a primit gustos si interesant!)
Acum putem satisfacuti sa asteptam iarna,caci vom lua cu noi cite o bucatica de vara)  Pofta buna!!! 

No comments:

Post a Comment