Tuesday 23 July 2013

Do it yourself ! Mini Master Class) Floricica din portelan rece

Salut tuturor!
Zilele acestea am fost intrebata de mai multe persoane cu ce sa inceapa modelarea din portelan rece sau alte mase de modelat air dry si care ar fi cel mai simplu,dar frumos si interesant, model de floare. Ce pot spune,intrebarea ma cam pune pe ginduri,caci flori simple si frumoase sunt multe) Dar deoarece trebuie sa incep cu ceva,am ales sa fac asa un MC-expres,care sper sa prinda bine incepatorilor si poate nu numai lor)
Succese tuturor si aripi imaginatiei!!!
De ce avem nevoie:
1. Portelan rece (sau orice masa air dry)
2. Forme(cuter) cu 5 petale, 3 buc. (mare,medie,mica)
3.Forma (cuter) frunza
4. Stec sau pasta masina.
5.Stec cu bulina
6. clei PVA (pentru portelan)
7. Burete . ( buretele ne ajuta sa dam forma si volum florii si inca mai are un plus - face o factura interesanta, cu cit sunt mai mari porii in bureta,cu atit mai facturate petale primim. A mea din pacate e cu pori mici,deaceea in poze nu prea se observa factura)
Cred ca totul va fi clar si din poze,dar unele momente totusi le voi comenta)
 Intindem portelanul cu ajutorul stecului sau trecem prin pasta masina.


 Apoi incepem sa taiem floricelele incepind cu forma cea mare,apoi medie,la urma mica.


 Amplasam florile taiate pe bureta si cu ajutorul stecului cu bulina ii dam volum,apasind atent pe petale.

 Astfel procedam cu toate 3 flori.
 Apoi intindem portelan de culoare verde si taiem frunzulita si o punem deoparte.
 Acum taiem petalele,una cite una si le mai modelam inca odata pe bureta,de data aceasta mai puternic apasind.

 La acasta etapa am omis o poza((( ,dar oricum va explic ce s-a intimplat aici)
Am facut o biluta din portelan,am lati-to si am pus-o pe masa de lucru,apoi am aplicat pe ea clei pva. Apoi am luat petala dupa petala si le-am incleiat pe acasta baza. Petalele se taie pentru a le putea aranja mai usor intr-asa fel ca sa vina putin una peste alta la aranjare.
 Dupa ce am terminat de incleiat primul rind de petale,trecem la al doi-lea,apo al trei-lea. Putem lasa in fiecare rind cite 5 petale,sau putem sa scadem cite una din fiecare rind( 5,4,3 petale),eu le-am lasat cite 5.
 Cind toate rindurile sunt aranjate,punem floarea pe bureta si ajutindu-ne cu stecul dam forma mai voluminoasa florii noastre, "inchizind-o" putin.
 In mijloc aplic putin clei pva si amplasez o biluta de portelan de alta culoare si la aceasta etapa putem incheia creatia noastra,caci si acest model arata foarte dragut,deasemeni in mijloc in loc de biluta puteti amplasa diferite margetute,cristale etc. ,totul depinde de fantezie!)
 Eu am mers putin mai departe si am primit inca un model de floare, sau aceeasi floare doar ca semiinflorita)
 Ajutindu-ne cu degetelele "inchidem" floarea noastra ,mai aranjind petalele daca este nevoie.
 Cam asa ceva trebuie sa ne iasa)
 Aici am aplicat putin clei pe frunzulita si am amplasat pe ea floarea noastra.
O lasam sa se usuce si putem sa o folosim ca decoratiune pentru invitatii, putem face din ea brosa sau agrafa sau putem face mai multe si facindu-le in prealabil gaurele sa le asamblam intr-o bratara sau colier. De aici incolo imaginatia sa va zboare cit ma sus!) Succese si multa inspiratie!!!


No comments:

Post a Comment