Tuesday 21 May 2013

Frumosul meu Chisinau sau o plimbare prin jungla

Cit este de placut sa te trezesti dimineata si cu o ceasca de cafea sa intilnesti la geam rasaritul soarelui,admirind jocul razelor in frunzisul copacilor,ciripitul pasarilor,observind cum orasul se trezeste din somn ca un copilas,intii cascind si intinzindu-se dulce apoi luindu-si viteza cu care se misca de obicei,ca un titirez )
  Imi iubesc orasul dimineata,la amiaza,seara si noaptea, dar majoritatea timpului e o dragoste la distanta,de la geam,indeosebi dimineata...
Iata si astazi mai imi venea sa intru in pamint de rusine fata de alte persoane,caci trebuia sa fiu pe loc la ora 8:00 si stiind ce se face in orasul meu drag dimineata,am inceput a suna taxi-ul de la 6:30(parca nu au taxistii de lucru,dar sa gasesti pe cineva dimineata e practic imposibil), pe la 7:20 in sfirsit mi-a poposit masina si eu cu sufletul impacat am urcat in ea...Apoi da, ar fi bine totul si ajungeam la timp daca nu erau drumurile noastre facute mai mult pentru carute decit pentru atitea autoturisme. Drumuri inguste - masini multe. Caci la noi asa e ,chiar daca serviciul e la coltul casei,omul daca are masina trebuie sa mearga cu ea,chiar daca miine nu va avea dupa ce trage apa,azi isi va face plinul si va merge cu poponeata in masina macar 500 m, dar sa stie lumea ca e om gospodar si are masina buna,"krutaia"! Dar nici asta nu e cel mai strasnic,din pacate...Sunt foarte multi iubitori de western la noi, de tipul " nui loc pentru doua masini pe drumul asta", "mersul meu shi cu jeepu tau tre sa hotarasa shinii glavnii pi drumu ista"! Iata de aici si "pupaturi in bot" la fiecare colt mai aglomerat al Chisinaului, dupa care acesti "cowboy" stau si pasc la marginea drumului asteptin politia rutiera,iar ceilalti din pana care sa format isi aduc aminte injuraturi din vre-o 4 limbi si tot nu le-ar ajunge. Dupa cum am mai zis,la 7:20 am urcat in masina,de la Ciocana si am fost in centrul orasului meu drag la 8:30...iaca si eu,care nu intirzii mai niciodata, am intirziat de-a binelea, of ce sentiment aiurea!!!
Si nu mi-e atita scirba de faptul ca am facut o excursie costisitoare cu taxi-ul incolo-incoace, ca am avut ne-placerea de a privi partea urita a orasului meu, ci ca a trebuit sa roseasca cineva din cauza mea, nu este cinstit,nu este frumos((
Ce bine ar fi daca oamenii ar opta pentru o plimbare de 1-2 km pe jos ( eu mergeam la scoala la o distanta de 6 km,pe jos) ,daca ar fi cit de cita stima reciproca in trafic,daca ar fi zile in care ,spre exemplu ai dreptul sa iesi cu masina daca numerele ei se temina cu impare, in alta zi pare ,sau ceva de genul acesta si drumuri descarcate,si aer mai curat... Transport public mai mare si mai mult...Frumos ar fi daca s-ar construi drumuri cu 2 nivele ,dar asta e chiar fantezie,caci mi-ar fi frica sa nu cada masinile prin gauri)) Ehh,multe lucruri s-ar putea de facut,dar  nu se fac si poate ca nici nu se vor face,din pacate... Caci e prea multa fudulie,invidie,rautate,avaritate,indiferenta si alte "podoabe' ale sufletului omenesc. Daca nu as sti ca omul nostru poate fi si bun la suflet,saritor la nevoie,amabil,intelegator,tolerant,rabdator nu mi-ar fi asa ciuda))) Oameni,unde ascundeti voi soarele din sufletele voaste cind sunteti in trafic?!))) Sper ca intr-o zi sa rasara si sa lumineze in jur,caci pentru aceasta nu mai trebuieste mare efort...
Va multumesc ca ati avut rabdare sa-mi cititi mesajul pina la sfirsit,va doresc zile frumoase si fara ambuteiaje)




















No comments:

Post a Comment